Des critiques à l’encontre de Medium

Anthony Nelzin-Santos

Jim Edwards, Business Insider :

The investment will go into Williams’ effort to make Medium a bit more like a vast, thoughtful magazine. What started as a longform blogging platform is looking more and more like The Atlantic crossed with Wikipedia. Williams has a corp of editors who are paying fees or commissions to writers for high-quality material, and then keeping that high-quality content behind the paywall. While the majority of Medium’s writers are amateurs writing for coffee money, the professional work — which feels a lot like the journalism you’d see in a monthly magazine — will get much of the investment, he said.

Je crois que la tonalité invariablement négative de la couverture médiatique sur Medium m’agace. Ev Williams n’a toujours pas trouvé de modèle économique durable — qui l’a fait, ces six derniers siècles, dans l’industrie de la publication ? L’entreprise Medium est un échec — cela veut-il nécessairement dire que l’expérience Medium en est un ? Quitte à célébrer un millionaire, je préfère applaudir celui qui souhaite faciliter la diffusion d’idées capables de changer notre monde, plutôt que celui qui cherche à s’enfuir sur une autre planète.